Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HasseVolvov70
Hej
Jag har ett stort bekymmer med min underbara v70 bifuel, då jag hade den på besiktning förra året så fungerade gasdriften till 100%.
Bilen gick igenom besiktningen utan anmärkningar, körde med den några dagar till jag hade möjlighet till att sätta upp "plåtarna" som skyddar allt därunder.

Ett stort problem är att när jag kör med bensindrift så är det inga problem alls, bilen går hur rent och tyst som möjligt.

Men när jag provar att trycka igång gasdriften så är det som att lampan blinkar en stund på knappen för gasdrift men sen struntar den helt i att skifta till gas utan lampan släcks.

Gastrycket i tanken är konstant så jag kan inte tro att det är något läckage i tanksystemet men det verkar som att någon sladd/koppling rent elektriskt har hoppat av..

Är det någon som har varit med om samma problem med gasen

Jag älskar verkligen den bilen och vill inte göra mig av med den, den är hur fin som helst annars..
Användarvisningsbild
av Svanis
Fel forum för 08:a tyvärr, du har bättre chans till hjälp i rätt forum.
Backa upp 1 steg scrolla ned lite grann, så hittar du nog rätt. :-)

tråd flyttad /moderator
av errim
Hej
Jag tror att du är i rätt forum, eftersom du har tankarna under bilen. Då har du alltså en V70 N (V702) som vanligtvis är av årsmodellerna 2000 till 2007. Men V70 N finns som bifuel även av årsmodell 2008 och 2009. De bifuel bilarna på v70 3 är efterkonverterade och är helt annorlunda, bl a är gastankarna placerade i bagageutrymmet i stället för under bilen, det är också annat fabrikat på gaskomponenterna.

Jag kör själv en s60 bifuel -07.

Jag förstår inte riktigt ditt problem? Du slår över till gas, lampan blinkar ett tag för att sen slockna. När lampan har slocknat betyder det att den går på gas, helt normalt det är så det funkar. Är det fel på gassystemet så dör motorn när du slår över till gas eller att den vägrar att gå över till gasdrift (lampan fortsätter blinka).

Med vänlig hälsning, Bengt
Det är så att när vi tog ner "plåtarna" vid besiktningen gick det bra med gasdriften men när plåtarna blev monterade så slutade gasdriften att fungera.
Som att den inte kan sättas igång.
Det är skumt för den fungerade innan.

Med tanke på däckdimentionen bör d[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]

Koppla in Isudar carplay

Hade exakt samma problem. Hittade kablarna i golve[…]

Jag är tveksam. I landet Sverige älska[…]