caradioa skrev:Smaken är olika, men trä är ju det finaste i bilen som får en bil att se kvalitativ inuti. Manganit är det värsta och aluminium är småsnyggt, men lite väl sterilt. Fuskträ ser däremot för jävligt ut
Aluminium blir enligt mig endast bra om man fortsätter och löper hela linan ut men aluinlägg i mittenkonsollen, ratten och rattkontrolers samt ljus/vindrutespakarna, dvs sportratten med MY07 stereo/farthållar/telefon-controllers samt MY07 spakar och allt utom trevliga och sköna sportratten innebär lite väl mycket pyssel på äldre bilar med gammla CAN-systemet att få det att fungera rent elektroninskt då man måste byta innehållet i dom till dom äldre fungerande. Det innebär även att man bör byta till komplett charcoalinredning för att få rätta harmonin och då är det på överkurs sedan ett bra tag(rattkontrollersena samt spakar med aluinlägg.)
Men sen beror det ju även på vad inredningen har för färg i övrigt, tycker inte alu passar så bra i beige/ljusa inredningar som min utan tycker det passar bättre i helmörka inredningar som charcoal.
Enda untantaget är ju sportratten som gör sig lika bra oavsett om man kör hela alustuket eller bara just ratten med charcoal/offblack controllers utan aluinlägg.
Trä även om det är fuskvariant passar universiellt och ger mer ombonad känsla än alu och enda anledningen för mig att överge trä för alu vore om jag beslutade mig löpa linan ut och göra komplett facelift inkl stereo invändigt för mer pengar och besvär än det smakar.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..