- ons 11 aug 2021, 21:27
#1458543
I och med långresan nu under semestern närmar sig nästa service med stormsteg.
Den är i samband med det dags för kamremsbyte (basservice + kamrem heter det tydligen), en service som är allt annat än gratis.
Har fått ett pris på ca 10500:- på en Volvoverkstad i Småland, har sett online att verkstan i Stockholm där min PST finns ska ha ca 14100:-.
Hur som... De jag har pratat med säger att det inte behövs ett byte av vattenpumpen, ingen verkade heller känna till någon pumphaveri.
Volvo rekommenderar dessutom inte det.
Verkstan med priset på 10500:- ska ha ca 2700:- (material + arbete) om jag väljer tillägget med pumpbyte.
På min V50 D2 bytte jag inte pumpen och hade heller aldrig några problem med den.
Känns sådär att riva i detta med vattnet (och kanske skapa ett problem), när den inte drar något, vilket vissa andra D4 verkar göra.
Vad har ni för erfarenheter/tankar kring detta?
Den är i samband med det dags för kamremsbyte (basservice + kamrem heter det tydligen), en service som är allt annat än gratis.
Har fått ett pris på ca 10500:- på en Volvoverkstad i Småland, har sett online att verkstan i Stockholm där min PST finns ska ha ca 14100:-.
Hur som... De jag har pratat med säger att det inte behövs ett byte av vattenpumpen, ingen verkade heller känna till någon pumphaveri.
Volvo rekommenderar dessutom inte det.
Verkstan med priset på 10500:- ska ha ca 2700:- (material + arbete) om jag väljer tillägget med pumpbyte.
På min V50 D2 bytte jag inte pumpen och hade heller aldrig några problem med den.
Känns sådär att riva i detta med vattnet (och kanske skapa ett problem), när den inte drar något, vilket vissa andra D4 verkar göra.
Vad har ni för erfarenheter/tankar kring detta?
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...