Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sebbelito
Går i tankarna att lacka ner min silverfärgade v40 samt listerna... är det någon sm har erfarenhet av detta och kan ge tips?

Någon speciell typ av färg man ska använda (har hört att vanlig lackfärg är för hårt och kan släppa)?

Hur plockar man bort listerna (dörrarna), hur limmar man tillbaka dom? Vilket lim ska man använda?

Dom svarta "listerna" fram och bak i bilen..hur får man loss dom?
av perfect_reason
Har precis lackat min S40 2,0T -99. Kofångarlister, dörrlister, trösklar och spoilers (blev grymt snyggt). Vad jag vet så användes vanlig lackfärg, inge special! däremot så ska du se upp med dörrlisterna om det är en FAS1, för dom är tydligen värdelösa att lacka (dålig plast enligt lackverkstaden) Så där är det bättre att bara plocka bort dom helt alt; beställa FAS2 (som tydligen är mer anpassade för detta!) Kofångarlisterna är lättare att lacka på plats, behövs inte plockas bort, se till att inte fuska med underarbetet bara, syns så jävla tydligt!
av perfect_reason
Ett litet tillägg som jag fick erfara idag! Tänk över att bara plocka bort dom gamla listerna och skita i dom. För dom nya FAS2 listerna kostade dryggt 3000kr runt om :evil:
av stuve
Hej, tänkte lyfta den här tråden..

Är nämligen så att jag var just förbi en lackerare istan och frågade om pris på att lacka ner min S80, det jag ville göra vara att lacka den runt om i nederkant, alltså den svarta plastlisten.
Grejen var det att han vägrade göra jobbet, för att han var rädd för att de skulle spricka osv, speciellt alldeles bakom däcken.
han sa iallfall från sig jobbet, är det nån fler som har erfarenhet av det här?

mvh stefan

Nån som vet vad en Volvo 850 T5-R kostade […]

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]