Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mt
Hej!
Igår morse när jag startade bilen så lät den inte alls som vanligt. Den lät väldigt högt och ljudet kom liksom i omgångar höll på så i ungefär 1-2 minuter, sen försvann det och hörde inte mer av det.
Men imorses var samma ljud tillbaka, verkar som att det kommer när man startar den och den är kall. Iövrigt går och låter den som vanligt.

Alltså ett väldigt högt ljud som kom från motorn nånstans, när den startas och är kall. Vet inte hur jag ska förklara det. Nästan som en fläkt fast väldigt mycket högre och "bullrigare" ljud.

Nån som har en aning om vad det kan vara eller Om nån har varit med om nåt liknande så svara gärna.

Bilen är en s40 1.8 - 96.
av mojja
fel forumsdel testa med delen för gammla s40 o v40..

m.v.h mojja
Användarvisningsbild
av vetten
Ursäkta "mojja" men va då FEL forum :evil: är inte detta för volvo s40/v40 oavsett vilken årsmodell :?: skärpning och försök att vara seriös sånt där skit skrämmer ju bort folk från sidan. Om du läser i vävsterkanten så har ju dom flesta olika volvomodeller en egen avdelning och det finns ju inget för gammla eller nyare 40-modeller. Svara seriöst eller låt bli.

"mt" det där ljudet du hör, det är inte så att nu när det har blivit varmare ute så går acc:n igång just när du startar och låter lite extra tills den känner av läget? Detta är bara en liten tanke som jag fick men jag är övertygad om att det finns nån annan seriös medlem på forumet som kan ge dej ett svar :wink:

vetten
av mojja
Tråden låg i fel forums del igår den låg i s40n v50 o c70n delen därför skrev jag som jag gjorde...

Ursäkta om det uppståg missförstånd.

M.v.h mojja
av mt
vetten: Tack för svaret, men jag tror tyvärr inte det eftersom att det är ett ganska högt ljud. Jag ska låta en verkstad titta på den om det fortsätter, det är nog enda sättet eftersom att det är svårt att beskriva ett ljud. hehe. :???:

Eftersom att jag var stressad igår när jag skrev är det möjligt att det hamnade i fel forumsdel. Ber om ursäkt isf.

mt

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]