Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wanchai
Manöverpanelen till förarstolen på min 965 (95) är defekt. Jag har köpt en ny på Volvo men jag lyckas inte koppla bort den gamla. Kontakten sitter mitt under förarstolen och är svår att komma åt. Det blir förmodligen lättare om man lyfter på förarstolen, men hur gör man det? Jag har tagit bort de fyra bultarna men det verkar som den sitter fast på något mer ställe!? Den går att lyfta några centimeter i vänsterkant men inte i högerkant. Det är inte sladdarna (till stolsvärmen e t c) som tar emot. Hur gör man, någon som vet?
Användarvisningsbild
av #27
Dehär hittade jag..

Dra stolen bakåt mot stoppet.
Dra stolen ca 5 mm framåt.
Lyft stolen uppåt så spärrtapparna i glidskenorna går fria från "nyckelhålet" i golvet.

När skruvarna är borttagna...
Användarvisningsbild
av Wanchai
Perfekt! Jag ska prova. Jag har läst något om att det finns en krocksensor under stolen men det är väl ingen risk att av misstag lösa ut någon airbag om man inte har nyckeln i tändingslåset?
av Addekarlsson
Krocksensorn löser du nog inte ut, för det är en plåtlåda som sitter skruvad i golvet, inte i stolen.
Men, har du sips, dvs krockkudde i stolen, så är det lite annat helt plötsligt.
Hur man spärrar denna sips har jag ingen aning om tyvärr. Har inte laborerat med detta på min bil ännu.
Har du denna krockkudde, så sitter den på sidan i ryggstödet, och ska förhindra att b-stolpen trycks in i dig vid sidosmäll.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av fribbe_740
stolen ska gå å skjuta framåt och bakåt. en mutter eller nåt sånt sitter i en lång smal öppning i plåten under stolen, om du skjuter fram stolen så kommer "muttern, eller fästet" ram till ett hål där man så att man kan dra upp stolen. riktigt knepigt, höll på som fan innan jag fick dän stolen på min 740 :S

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? […]

XC60 MY27

@Neomannen , Ja, det stämmer, det har inf&o[…]

Volvo car UX

Ähh jag körde på. Tog 45 minuter.

Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]