Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej läste en tråd om en annan här på forumet som hade ett liknande problem..

Så här skrev han:

Hej!
Jag skrev den 15/9 om ett problem som jag har med min 855 turbo som börjar vibrera när jag kommer upp i 110 km.

Men det vibrerar BARA när jag ger gas (men inte i ratten) Confused
så fort som jag släpper gasen slutar det vibrera Shocked

Precis likadant upplever jag det..

Fenomenet började efter jag sänkt bilen och upplever som det vibrerar extra när jag svänger till lite vänster precis som man ska lyssna efter ett dåligt hjullager

I den andra killen fall var det vänster drivaxel som var dålig..

Då jag tänkte byta den även på min för att utesluta ev fel så undrar jag vilken sida jag ska byta på först? Går det känna om den inre knuten är dålig?

Tacksam för lite tips...
Innan du börjar byta genom att gissa dig fram så vore det bra om du vet vad det är. ME andra ord lämna in bilen så dom kan se vad det är.
Är du händig så fixar du det själv.
Det kan vara drivknut ,det kan vara hjullager , spindelled m.m

För mig var det inre styrstag hjullager o drivknut höger sida
av Frigge
Troligtvis beror det på att drivaxlarnas lutning har ändrats ihop med sänkningen. Drivknuten får då jobba med en annan brytning vilket kanske inte fungerar på att den inte är bra i det läget. Vilken det är som är trasig är däremot inte lätt att säga.
av kaxen
Frigge skrev:Troligtvis beror det på att drivaxlarnas lutning har ändrats ihop med sänkningen. Drivknuten får då jobba med en annan brytning vilket kanske inte fungerar på att den inte är bra i det läget. Vilken det är som är trasig är däremot inte lätt att säga.

Då var problemet ur världen.. Höger inre drivknut var kass..

Uppdateringar i mjukvaruversion 3.7.0 Mjukvarurel[…]

Motoroljenivå

Jag följer instruktionsboken och får en[…]

AC problem V70 2016 D3

Mätt spelet på kompressorn? Vä&au[…]

plastic restorer eller ommålning

som Kalle skrev, tvätta rent, och om du har t[…]