Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Problem
Hej!

Jag har problem med mina blinkers, dem blinkar inte.

Problemet började med att jag hade en trasig bromslampa, efter två dagar så började mina blinkers strula, när jag blinkade så blev det ett fast lysande sken efter två dagar så funkade inte ens det, jag bytte då ut min trasiga bromsljus lampa och bytte ut säkringarna för blinkersen inne i bilen, men det fungerar fortfarande inte.

När jag sätter på varningsljusen så fungerar dem dock.

Jag har en Volvo V40 T4 -98

Kan någon hjälpa mig?
av S40T4
Blinkersrelä.
Det sitter ett svart relä med vit sockel ovanför säkringsdosan inne i kupe'n. Det ska stå "Flasher unit" på det. Kan vara lite bökigt att få bort...
av Problem
Tack för hjälpen, jag bytte den igår och det fungerade klockrent.

Tack tack
Användarvisningsbild
av Fräsare
Jag´har höger fram blinkersgas trasig, skall Jag köpa allt nytt eller går det och köpa bara glaset till blinker ? Bilen är v40 2, 0 frän 98
Användarvisningsbild
av Fräsare
ratten skrev:
Fräsare skrev:Jag´har höger fram blinkersgas trasig, skall Jag köpa allt nytt eller går det och köpa bara glaset till blinker ? Bilen är v40 2, 0 frän 98
Finns på Biltema för 279 kr. http://www.biltema.se/carparts/carpart_ ... emId=67068
8)
Det finns lampor i olika utföranden till just v40 så det är inte bara och köpa.Beror kanske när bilen i fråga är registerad. En 98 kan vara tillverkad tidigt 97...???för hoppningsvis så hittar jag rätt del med hjälp av uppgifterna hos microbildelar kanske. :roll:
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Tack så mycket för kritiken, förl&[…]