- tor 25 mar 2021, 09:31
Hej! Haft ett mysko problem. Allt började för några månader sen med att motorn började gå dåligt, dåligt acc och svag, ibland gick den in i limp-mode. Felkod för egr. Tog ur den och rengjorde den. Öppnade även locket för fjädern och tror jag satte ihop den fel för när jag monterade tillbaka så var det konstant limp mode. Jag drog ut kabeln och limp mode borta men bilen gick fortfarande dåligt. Beställde ny ventil som jag fick tag på billigt. Innan den kom på posten så har jag nu kört på som vanligt med kontakt urkopplad, motorlampa som lyser och lika svag bil.
Nu till det märkliga! Fram tills i går så har den som sagt gått segt som fan men helt plötsligt var det som att nåt släppte och den går nu bättre än den nånsin gjort, galet pigg i hela registret! Såpass att jag nu inte tvekar att montera in den nya ventilen!
Men vad har hänt, varför började bilen helt plötsligt gå så bra??
Nu till det märkliga! Fram tills i går så har den som sagt gått segt som fan men helt plötsligt var det som att nåt släppte och den går nu bättre än den nånsin gjort, galet pigg i hela registret! Såpass att jag nu inte tvekar att montera in den nya ventilen!
Men vad har hänt, varför började bilen helt plötsligt gå så bra??
- By jontemalmö