Funk skrev: ↑sön 31 jan 2021, 10:57
Nu kör jag mest S60 , men även V60 på firman. Körmässigt, och även utrymmesmässigt är allt bättre på de nya. Min kritik handlar lite om trenden med touchskärmar i allmänhet så det får stå för alla tillverkare på sätt och vis. Jag saknar faktiskt lite av de hårda knapparna, byta till en specifika radiokanal är inte längre intuitivt t.ex. Och en sån sak att mediaspelaren inte kan spela upp hela mappar med musik rakt av retar mig. Spotify kan ju förvisso ta över en del av den rollen, men då är ju å' andra sidan internetuppkopplingen otroligt långsam..
/Thomas
Håller med om knapparna. Gillar BMWs tänk där.
Tycker visserligen att Volvos system är ganska lätt att använda. Röst kommandon är också väldigt smidiga och något jag använder mer och mer.
Musik är nästan uteslutande TuneIn appen. Och alltid på samma kanal. Enbart när den strejkar som jag kör annat media.
Sim-kort monterat i bilen hjälper en hel del med anslutningsproblemen jag haft när jag delat ut via telefonen. Spotify är bättre här än TuneIn då du saknar samma buffring i TuneIn .
Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription,
V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer