Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dannarp
Jag har en V70 2.5 awd manuell från 2004. Den dör på tomgång. Går ett litet tag i början, men dör när den fått upp temperaturen lite. Det börjar med att tomgången svajar och sedan dör den. Har kollat felkoder och det syns inga, bytt bränslefilter, lmm, tändspolar i somras. Kollat vacuumslangar mm men kommer inte på vad det kan vara. Någon som har en idé?
Användarvisningsbild
av Greffel
Jag skulle gissa att du har läckage i insugningssystemet. Kan räcka med att det bara är en varning i Vida.

Är det Vida du kollat koder med ?

Skickat från min SM-N986B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Erik Å
Provat plugga slangarna till bromsservot och till kolkanistern? Ventilen till kolkanistern kan tydligen börja läcka..
På tomgång ska ventilen vara stängd (för att inte ge tjuvluft) men när man kör så "vädras" kanistern till insuget.
Kan vara läge att göra rent i spjällhuset också, är det alltför mycket "goja" där så börjar trottelspjället att klibba fast.
av Dannarp
Jag fick hjälp med att kolla felkoderna. Vet inte vilken dator han använde. Glömde nog skriva att det är en 2.5 turbo med.

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]

Enligt Volvos dokumentation kalibreras virvelspj[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk elmot[…]

Lägg upp filen på youtube och länk[…]