Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krewblew
#95698
Hej,

Jag har en 855t5r -95 som har slutat ladda helt och hållet.

Vi felsökte lite och när vi kopplar bort vakumslangen från vakumklockan till WG'n så Laddar bilen.

När vi sedan sätter tillbaka vakumslangen på klockan så slutar bilen att ladda.

Slangen till magnetventilen är hel.

När vi kopplar loss kontaktstycket från magnetventilen så vägrar bilen fortfarande att ladda.

Frågan blir då. Är magnetventilen trasig. m.a.o skall magnetventilen släppa igenom vakum eller sluta tätt när "styr-elen" är utkopplad ?

Mvh / Glenn
Användarvisningsbild
av Sparkz
#95864
Det är ju tre slangar till ventilen, den ska växla två av dem till den tredje. Blås i den åt olika håll, sätt ström på den och blås igen.
Jag har bytt ett par stycken, så det händer att de går sönder.
av krewblew
#95905
Sparkz skrev:Det är ju tre slangar till ventilen, den ska växla två av dem till den tredje. Blås i den åt olika håll, sätt ström på den och blås igen.
Jag har bytt ett par stycken, så det händer att de går sönder.
Okej, jag ska prova detta! Tack för hjälpen!
Mvh / Glenn

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]

Har också råkat ut för detdä[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]