- sön 11 mar 2007, 10:11
#92625
Hej alla.
Jo det är som så att jag har en 855 glt -93 tysk import med några mil på mätaren.
Den hadde ståt still ett par veckor och jag skulle starta den, men den tända bara engång sen började den låta som en hes anka ni förstår nog hur jag menar.
Det första var ju att riva kammrems kåpan och upptäcka att insugs kammen hade hoppat 4 kugg åå skit tänkte man ju då.
så jag undrar om ventilerna kröcks eller om det finns chans att dom klarat sig. Med rätt instälda kammar har jag ca 4 bar i cylindrarna.
motorn kan ju vara slut så det är därför det låga trycket för det borde väll bli noll med trasiga ventiler eller??
Jo det är som så att jag har en 855 glt -93 tysk import med några mil på mätaren.
Den hadde ståt still ett par veckor och jag skulle starta den, men den tända bara engång sen började den låta som en hes anka ni förstår nog hur jag menar.
Det första var ju att riva kammrems kåpan och upptäcka att insugs kammen hade hoppat 4 kugg åå skit tänkte man ju då.
så jag undrar om ventilerna kröcks eller om det finns chans att dom klarat sig. Med rätt instälda kammar har jag ca 4 bar i cylindrarna.
motorn kan ju vara slut så det är därför det låga trycket för det borde väll bli noll med trasiga ventiler eller??
Alla behöver vi fyra bilar. En 4wd, för den tuffa terängen. En kombi, när familjen ska ut. En turbo, när höger foten känns tung. Och sist en slit o släng bil, när alla andra är trasiga...