Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AjZman
Hej alla.

Jo det är som så att jag har en 855 glt -93 tysk import med några mil på mätaren.
Den hadde ståt still ett par veckor och jag skulle starta den, men den tända bara engång sen började den låta som en hes anka ni förstår nog hur jag menar.

Det första var ju att riva kammrems kåpan och upptäcka att insugs kammen hade hoppat 4 kugg åå skit tänkte man ju då.

så jag undrar om ventilerna kröcks eller om det finns chans att dom klarat sig. Med rätt instälda kammar har jag ca 4 bar i cylindrarna.
motorn kan ju vara slut så det är därför det låga trycket för det borde väll bli noll med trasiga ventiler eller??
Användarvisningsbild
av ketto
dom har nog krökts! Tror de nästan räcker me 1 hack fel så blir de kris!
Användarvisningsbild
av niklas gson
prova att lägga kammen i 0 läge på cylindern o kör in tryckluft genom tändstifts hålet e det tätt då e det ok eller pyser det då e det skit :)
av *pettson*
AjZman skrev:Hej alla.

Jo det är som så att jag har en 855 glt -93 tysk import med några mil på mätaren.
Den hadde ståt still ett par veckor och jag skulle starta den, men den tända bara engång sen började den låta som en hes anka ni förstår nog hur jag menar.

Det första var ju att riva kammrems kåpan och upptäcka att insugs kammen hade hoppat 4 kugg åå skit tänkte man ju då.

så jag undrar om ventilerna kröcks eller om det finns chans att dom klarat sig. Med rätt instälda kammar har jag ca 4 bar i cylindrarna.
motorn kan ju vara slut så det är därför det låga trycket för det borde väll bli noll med trasiga ventiler eller??
4 bar låter lågt. I med två klunkar olja i varje tändstifts hål och mät igen.
höjs kompet är det ringarna. ÄR kompet detsamma är det ventilerna som inte tätar.
Användarvisningsbild
av AjZman
Tack för tipsen ska kolla dessa.
Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]