- tor 06 feb 2020, 07:53
Jag fick åka bärgare med min T8 en vecka innan jul då sköldpaddan börjat lysa vilket föregicks av två ganska kraftiga rökmoln bakom bilen. bilen verkade inte gå på alla cylindrar. Mycket riktigt visade det sig att två tändstift var paj. Alla tändstift byttes och allt var frid och fröjd ända tills igår då sköldpaddan började lysa igen och det fanns ingen kraft alls i bensinmotorn. ringde VOC igen och fick en bärgare. (smidigt med elmotorn då man kan köra upp bilen själv på bärgningsbilen). Fick precis svar att den misstände på en cylinder och de har bytt tändstift.
Någon som varit med om något liknande?
En annan sak när använder VOC och bärgar bilen får man hyrbil i tre dagar. Om jag hade kört bilen själv till verkstaden hade jag då fått hyrbil? eller ska man alltid ringa VOC och bärga bilen så fort det händer något så att man får hyrbil åtminstone tre dagar?
Någon som varit med om något liknande?
En annan sak när använder VOC och bärgar bilen får man hyrbil i tre dagar. Om jag hade kört bilen själv till verkstaden hade jag då fått hyrbil? eller ska man alltid ringa VOC och bärga bilen så fort det händer något så att man får hyrbil åtminstone tre dagar?