- fre 16 feb 2007, 19:58
#88476
Hej,
Bakgrund:
Jag lämnade in min V70(02:a) i somras för en felsökning då jag hade problem med mitt ena halvljus.
Felet:
Ca 1/3 av de gånger bilen startades så "orkade" inte bilen tända ena halvljuset. Ca 1/3 av de gånger bilen startade så kunde lite gaspådrag i samband med start få igång halvljuset.
Jag lämnade in bilen för felsökning hos en märkesverkstad. De upptäckte då att bilens "CEM" (?) hade ett relä som var kraftigt ärjat/brännt.
Bilfirman ringe upp mig och frågade vad de skulle göra. (Jag ville ha felet löst)
De föreslog själva att de kunde lösa felet genom att tvätta/löda om på kretskortet, vilket de gjorde.
Jag betalade fakturan och har kört bilen problemfritt i ca 8månader, men nu har samma fel inträffat ett par gånger och det är ganska drygt att inte ha halvljus så här års...
Jag lämnade in bilen på service (hos en annan märkesverkstad) för ett par veckor sedan och bad de titta på "CEM"en.
Denna firma ringer upp mig och säger att de aldrig skulle röra kretskortet och säger att de hade tagit detta med Volvo som en Goodwill reparation, om det inte vore för att "någon" har petat på kortet.
Jag ringer då firman som "felavhjälpte" i somras och de hänvisar mig kallt till att byta kretskortet för 8500 SEK.
Detta känns lite surt, då jag fick känslan att om jag hade gått till min serviceverkstad så hade jag kanske fått hjälp med Goodwill problematiken i första läget.
Hur tycker ni man skall resonera?
Kan jag yrka på garantitiden fortfarande finns kvar på lödningen?
Tacksam för era förslag!
Bakgrund:
Jag lämnade in min V70(02:a) i somras för en felsökning då jag hade problem med mitt ena halvljus.
Felet:
Ca 1/3 av de gånger bilen startades så "orkade" inte bilen tända ena halvljuset. Ca 1/3 av de gånger bilen startade så kunde lite gaspådrag i samband med start få igång halvljuset.
Jag lämnade in bilen för felsökning hos en märkesverkstad. De upptäckte då att bilens "CEM" (?) hade ett relä som var kraftigt ärjat/brännt.
Bilfirman ringe upp mig och frågade vad de skulle göra. (Jag ville ha felet löst)
De föreslog själva att de kunde lösa felet genom att tvätta/löda om på kretskortet, vilket de gjorde.
Jag betalade fakturan och har kört bilen problemfritt i ca 8månader, men nu har samma fel inträffat ett par gånger och det är ganska drygt att inte ha halvljus så här års...
Jag lämnade in bilen på service (hos en annan märkesverkstad) för ett par veckor sedan och bad de titta på "CEM"en.
Denna firma ringer upp mig och säger att de aldrig skulle röra kretskortet och säger att de hade tagit detta med Volvo som en Goodwill reparation, om det inte vore för att "någon" har petat på kortet.
Jag ringer då firman som "felavhjälpte" i somras och de hänvisar mig kallt till att byta kretskortet för 8500 SEK.
Detta känns lite surt, då jag fick känslan att om jag hade gått till min serviceverkstad så hade jag kanske fått hjälp med Goodwill problematiken i första läget.
Hur tycker ni man skall resonera?
Kan jag yrka på garantitiden fortfarande finns kvar på lödningen?
Tacksam för era förslag!