Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GmbH
solfilm alla rutor förrutom vindrutan?

hur många har det?
kan man ha 65% på framrutorna
75 % resterande 5?
Användarvisningsbild
av CarMan
ska bilan vara laglig så kan du inte ha någon solfilm på de 3 främre rutorna
av matzen10
På nyare bilar får man inte applicera solfilm eftersom rutorna redan är lite tonade (standard). Polisen kan alltså utge böter för det och bilbesiktningen ger anmärkning direkt. Anses trafikfarligt.

Jag har toning på alla utom framrutan; de två främre är lite svagare än de tre bakre. Du kan se min bil HÄR (Bildgalleri -->True Grey 38 --> silver S60).
Det ger en helt annan attityd till bilen, tycker jag, om jag jämför med den förra S60:n som var ofilmad. I början var det dock lite ovant. Blir väl till att riva det då besiktning blir aktuellt under året..

M V H
---> Matz
av GmbH
riktigt nice
av Marbas
Måste bara få på lite solfilm. Någon som har bra argument så jag kan övertala frugan?
Användarvisningsbild
av Loner
Marbas skrev:Måste bara få på lite solfilm. Någon som har bra argument så jag kan övertala frugan?
Det ser bättre ut? 8)

Jag ville köpa nya fälgar, tog fram volvokatalogen och sa åt tanten, vilka tycker du vill ska ha på bilen.. hon funderar ett tag och pekar sen på Nebula... :roll:

/L
Användarvisningsbild
av camaro69
Marbas skrev:Måste bara få på lite solfilm. Någon som har bra argument så jag kan övertala frugan?
Skicka tanten på en spabehandling. Sen blir hon mild och fin. Tillsnofsad lite här och där. :lol:

Fan grabbar, tjänar ni inte egna pengar?
Frugan skulle aldrig lägga sig i vad jag köper till mina bilar.

:lol:
av Noodles
-Solfilm är bra för hund..

-Men.. vi har ju ingen..?

-Men älskling, tänk om vi hade en, då skulle solfilmen komma väl till pass, du vill väl inte att hunden ska svettas i bilen?

:wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Ett argument är det inte är lika irriterande med bilar bakom i mörkerkörning, det håller till viss del ner temperaturen i bilen (tänk på barnen), hon får känna sig lite kändisaktig när hon sitter bakom tonat :wink: och framför allt ingen ser om hon lämnar jackan i baksätet medans hon springer in i affären så hon slipper lägga den i skuffen under insynsskyddet.

/Anders
Användarvisningsbild
av camaro69
Riktiga män sätter solfilm utan att fråga tanten .....

:lol: :lol: :lol:

Får gratulera!! Vad hade du för miltal[…]

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]