Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lysander
Tjena nyss tjackat V70 -99 Motorvärmarutaget sitter bakom nummerplåten, finns det en knapp i bilen eller sitter den med fjäder, "hur faan ska jag komma åt utaget" känner mig som en IDIOT
Användarvisningsbild
av #27
Är de inte en sån man skjuter i sidled???
av Frigge
Antingen ska den skjutas i sidled eller så ska plåten o hållaren lyftas av på hö sid (sett framifrån).
av matzen10
lysander skrev:Tjena nyss tjackat V70 -99 Motorvärmarutaget sitter bakom nummerplåten, finns det en knapp i bilen eller sitter den med fjäder, "hur faan ska jag komma åt utaget" känner mig som en IDIOT
Fast det var en häftig detalj! Jag har aldrig hört om en sån variant. Ursäkta att jag flabbar på din bekostnad... (R)

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Jazen
En av volvos sämsta upppfinningar!! På våran 97:a får man skjuta nummerplåten i sidled för att komma åt motorvärmaruttaget! Det döljs ju snyggt när man inte använder det, men är himla kul när det är vinter o det fryser fast på skenan, o går inte o rubba. Då får man ta fram stora kängan o ge det en ........
av Daddan
Jazen skrev:En av volvos sämsta upppfinningar!! På våran 97:a får man skjuta nummerplåten i sidled för att komma åt motorvärmaruttaget! Det döljs ju snyggt när man inte använder det, men är himla kul när det är vinter o det fryser fast på skenan, o går inte o rubba. Då får man ta fram stora kängan o ge det en ........
...försiktig smekning?

Och ni undrar varför de lyfts av på ena sidan? Kängan var i farten.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jodå, det är därför min skylt ligger på golver framför passagerarstolen just nu...

Man får pilla lite så kan det funka rätt bra. Extra brickor på skruvarna som håller skenan på kofångaren, och en lite längre skruv som håller andra delen av skenan på skylthållaren. Då funkar skruvarna som stopp. massa silikonfett på skenan så går det lätt.
av lysander
Man skulle skjuta den i sidled, lite is i vägen, men sedan gick det bra. tack så mycket för hjälpen!
av Kena
Lycko dej/er som har den bakom nr. plåten. Min har blivit monterad bredvid dimljuset, måste nästan upp på rampen för att trycka dit den.
Användarvisningsbild
av Loner
Den där skitbara grejen var völ ingen hit vad jag kan förstå.

Jag hade en 92:a förrut och då var det ju den vridbara varianten som monterades.
Funkade kanon :P

/L

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]