Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MICKETIC
Hejsan jag undrar om det är någon som vet om man kan koppla in elhissar bak ifrån 940 till 745-88? :oops: Jag har inga elhissar nu men jag skulle vilja ha det om det går. Jag har sett att det finns kablar vid elhissknapparna på vänster sida fram. Tacksam för svar mvh Micke 8)
av ripter85
det sa inte vara någon skillnad på elhissar från 940 till 740 utan det är 960 som det inte passar från.
tänk så här. allt från 940 passar direkt av utom fronten(huv,torpedplåt,skärmar,lyktor,kofångare)dessa passar bara ihop med varannså det går inte att mixa dessa med 740 delar.
Bak(lampor,baklyktor och kofångare).
dörrar och komplett inredning, motor, växellåda o dyl passar "bolt on"
av lennart lundberg
Hej!

Om jag inte minns fel så är lyftanordningen den som rutan sitter fast i inte lika. Det skiljer på årsmodellen och inte modellbeteckningen. Har andra fästen och längre armar. Har du tillgång till migsvets, såg och lite händighet så fixar du det eller leta efter andra som är från samma år.

Lennart 960
av ripter85
lennart lundberg skrev:Hej!

Om jag inte minns fel så är lyftanordningen den som rutan sitter fast i inte lika. Det skiljer på årsmodellen och inte modellbeteckningen. Har andra fästen och längre armar. Har du tillgång till migsvets, såg och lite händighet så fixar du det eller leta efter andra som är från samma år.

Lennart 960
Då får jag ursäkta för felinformation, va i stort sett 100% säker men det visade sig ju att jag inte ska va.
Nu e jag det däremot :lol:

Beställt skivor, belägg och lite annat f[…]

Det får bli detta, om något blir tok f[…]

S60 -19 CarPlay/telefon strul

Har nyligen köpt en begagnad S60 T5 frå[…]

Xenonljus xc60

Jag har precis bytt xenonljus på min Volvo x[…]