- mån 29 okt 2018, 11:22
Kör också en V90 T5, R-design. Inga vibrationer, bilen levererades på 19" Ixion III med Michelin och de har varit mycket trevliga i sommar. Nu köpte jag en setup med 20" Ixion IV med dubbfria Hakka R2 som vinterhjul och även de har än så länge varit en fröjd. Inte mycket skillnad i ljud heller faktiskt.
Inte helt rättvis jämförelse men en vän har en V90 D3 som fick åka bärgare i helgen, lånebil blev en (ny) XC60 T5 och han var förvånad över hur mycket tystare den motorn gick. Så absolut, tystare är nog bensinarna.
Tycker T5an är urtrevlig i stort, bra med kräm men den hade kanske mått bra av AWD. Är man gasglad så krafsar gärna framhjulen i backen från stillastående. Vissa tycker att T5an känns ansträngd men det tycker inte jag. Kanske dessa åsikter baseras på erfarenhet, kanske egna preferenser, vem vet. :)
Instämmer med övriga angående utrustning. Jag valde till exempel bort stora fälgar från fabrik (för det går alltid att lösa i efterhand) men lade istället till panoramataket som ju är lite knivigare att eftermontera. Likaså tonade rutor. Småpengar i det stora hela men om man lyckas få in 99% av önskemålen inom ens budget med lite tweakande så får man vara nöjd.
Nuvarande:
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld
VW Golf 3 GT '94 - Såld