- sön 02 sep 2018, 20:34
#1267658
Hej!
Jag har för ca 2 månader sedan införskaffat en S60 T6 AWD 2012 (6-cyl), polestaroptimerad och fint utrustad - riktigt rolig bil!
Problemet är att den drar olja.. Den drar ungefär 1l per 200-300 mil enligt min enkla typ av räkning.. Bilen har bara gått 11500 mil. Jag var och tog ner skyddet som sitter under motorn och såg då att oljereturen (eller turbon?) läcker olja.
Är det vanligt att dom läcker ur oljereturen pga någon kass packning eller är det vanligare att det beror på slut turbo? Hade tyvärr inte tid att kika i intercooler-rören men ska göra det mot slutet av nästa vecka. Bilen går som den ska och den ryker inte överhuvudtaget.
Länk till foton jag tog under bilen: https://imgur.com/a/6eUmLzq
Jag har för ca 2 månader sedan införskaffat en S60 T6 AWD 2012 (6-cyl), polestaroptimerad och fint utrustad - riktigt rolig bil!
Problemet är att den drar olja.. Den drar ungefär 1l per 200-300 mil enligt min enkla typ av räkning.. Bilen har bara gått 11500 mil. Jag var och tog ner skyddet som sitter under motorn och såg då att oljereturen (eller turbon?) läcker olja.
Är det vanligt att dom läcker ur oljereturen pga någon kass packning eller är det vanligare att det beror på slut turbo? Hade tyvärr inte tid att kika i intercooler-rören men ska göra det mot slutet av nästa vecka. Bilen går som den ska och den ryker inte överhuvudtaget.
Länk till foton jag tog under bilen: https://imgur.com/a/6eUmLzq