Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Fördelaren får man fräsa ett nytt spår för. Likaså måste man stifta om på "framkanten", så styrpinnen för kamdrevet kommer på rätt ställe.
En hel del pyssel och knåp innan man fått till det som jag förstått. Detta är alltså inget jag gjort själv, bara läst en hel del om det då jag hade funderingarna på att trimma den 780 jag hade tidigare. Den hade B204FT, och då ett mycket trevligt motorobjekt för lite trimning. :D

Effekt, det beror helt på övrigt recept, och är så toksvårt att säga. Men du får ju inte någa många hästar extra bara av att byta till en avgaskam. Det är bara det att avgaskammen hänger med långt mycket längre än en insugskam när du trimmar ordentligt.
Har du inget trim, lägg inte ner dom pengarna och det jobb det är att få dit en avgaskam på insugssidan.

Soppaförbrukning, helt och hållet beroende på graden av trim samt körsätt.
Men mer effekt innebär ju vanligen högre färbrukning, eftersom man sällan låter bli att gasa lite mer med trim. :lol:

Mvh/ Adde
XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8 &[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?