Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KristianO
Har fått min XC60 T8 för några månader sedan. Sjukt nöjd men har några små saker som stör mig. Hur petig skal man vara? Kräva att de fixar?

Exempel:
- Det knakar något interiört i inredningen vid fullt rattutslag
- Det knakar något i stolen när man rör på sig/inbromsning
- Har ett litet ”rinn” av färg under handtaget på passagerardörren.

Åsikter?

Kristian

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
volvo och knarrande inredning hör tyvär ihop, har så varit i alla år, men be dom fixa, har du tur får de till det permanent men oftast blir det nå nödlösningar som håller ett tag, men man ska helt klart påpeka det
av troubleshooter
Störs du över det ska du säga till, själv hade jag skorrande ljud från backspegel konsolen sa till när jag ändå hade den inne på service, han provkörde en sväng men kunde inte återskapa problemet däremot tyckte han det skorrade från högerdörr, bokade ny tid och när jag hämtade bilen hade han haft ner båda dörrsidorna och spegelkonsolen och monterat någon tejp, för närvarade är bilen tyst.
av lv455
Säg alltid till när du inte är nöjd! Jag är tokpedant med en hel del grejer och jobbat på Volvo med kvalitet. I slutändan handlar det ju om att kunden ska vara nöjd. Tilläggas bör att mycket av det jag påpekar inte åtgärdats, är det inga stora grejer driver jag det inte vidare men även små skitsaker säger jag iaf alltid till om. Ibland har det gått ut servicemeddelanden angående vissa kampanjer osv och det kanske rör just något som du stör dig på.

Så klaga, oavsett om det är stora eller små problem. Det är du som är kund och även om verkstaden inte kan trolla ska de iaf göra vad de kan.
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]