- tis 17 apr 2018, 18:16
Är det någon som vet vilka ändringar/uppdatering my19 har mot my18.
Moderator: Moderatorer
betterlead skrev: ↑ons 18 apr 2018, 07:43 Det stämmer säkert. I artikeln jag länkar till står det lite mer om detta. (Dock står det något om att T8:an inte utrustas med partikelfilter, vilket vi kan misstänka inte gäller längre.)Oj, jag vet faktiskt inte om det gäller T8. Jag utgick från att så var fallet. Om man bygger en ny XC60 med T8 på Volvos hemsida så släpper den ut från 50 gram CO₂/km med A-klassade däck (18"?). Min MY18 släpper ut 49 gram CO₂/km.
http://teknikensvarld.se/volvo-nu-med-p ... kt-564431/
X3JA skrev: ↑ons 18 apr 2018, 11:10Jag fick bekräftat av min säljare att det gäller T8.betterlead skrev: ↑ons 18 apr 2018, 07:43 Det stämmer säkert. I artikeln jag länkar till står det lite mer om detta. (Dock står det något om att T8:an inte utrustas med partikelfilter, vilket vi kan misstänka inte gäller längre.)Oj, jag vet faktiskt inte om det gäller T8. Jag utgick från att så var fallet. Om man bygger en ny XC60 med T8 på Volvos hemsida så släpper den ut från 50 gram CO₂/km med A-klassade däck (18"?). Min MY18 släpper ut 49 gram CO₂/km.
http://teknikensvarld.se/volvo-nu-med-p ... kt-564431/
CETT skrev:Försvinner miljöbilspremien helt, som var ca 20000kr på MY18, samt man får 17hk mindre så är ju MY19 ett mycket sämre köp än jag väntat mig. Man kan räkna med ca 1000kr/hk som man får betala för ökad effekt (jmf T5 -> T6 eller Polestar) och omvända förhållandet borde gälla. Runt 35-40 tkr blir det då. Tycker det är riktigt uselt skött av Volvo. Nästan så jag funderar på att riva kontraktet.Om du får den levererad efter 1/7 kommer du att få bonus istället. Summan beror på vilken fälgstorlek du valt.
fragge skrev:Vilket datum räknas som leveransdatum? Är det datumet när jag hämtar ut bilen som gäller? Någon som vet?CETT skrev:Försvinner miljöbilspremien helt, som var ca 20000kr på MY18, samt man får 17hk mindre så är ju MY19 ett mycket sämre köp än jag väntat mig. Man kan räkna med ca 1000kr/hk som man får betala för ökad effekt (jmf T5 -> T6 eller Polestar) och omvända förhållandet borde gälla. Runt 35-40 tkr blir det då. Tycker det är riktigt uselt skött av Volvo. Nästan så jag funderar på att riva kontraktet.Om du får den levererad efter 1/7 kommer du att få bonus istället. Summan beror på vilken fälgstorlek du valt.
Om du får din MY19 levererad innan 1/7 förlorar du supermiljöbilspremien om du har 19" eller större fälgar.
Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han[…]
Hejsan Ja har haft stopp i returslangen frå[…]