Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av SportHenke
Hej, mitt dörrlås bak på förarsidan har gått i baklås. Det är ej c-lås utan ett vanligt hederligt 740 -88. När jag drar i knoppen fjädrar den tillbaks ned. Låset går ju inte heller upp om man drar i dörröppningen på insidan. Antar att jag måste försöka komma in under dörrsidan på en stängd dörr och meka rätt det som är slitet, eller finns det några andra tips?
/Henrik
Användarvisningsbild
av eccy243
Jajemen! Detta råkade jag ut för på en kundbil. Jag sätter en peng på att det är staget från låsknappen som har hoppat ur sina clips. Det var det i alla fall på den bilen. Du får helt enkelt försöka plocka bort dörrsidan med stängd dörr. Det går om man bara vill. Det underlättar om man tar ur baksätet.
Lycka till!
Användarvisningsbild
av spaz
Hej jag hade samma problem på min 760 och ja man fick riva ner allt med stängd dörr. men der går. Det visade sig att förra ägaren hade svetsat fasst spärren i låset (varför gör man det????). men nu går det att öppna.
av SportHenke
Tackar för hjälpen, bilen stur just nu ihopfrusen ute på parkeringen då jag inte använder den speciellt ofta, tar tag i det när permafrosten gått ur. Antar att man får använda sig av en massa svordomar och tålamod.
Användarvisningsbild
av eccy243
SportHenke skrev:Antar att man får använda sig av en massa svordomar och tålamod.
Då har du fattat helt rätt...
XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8 &[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?