Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla gla :)

Jag börjar med att säga vilken bil jag har, Volvo S60 2.5T -04 med reg WBM969.

Min ögonsten gick inte igenom besiktningen idag :,(

Så behöver beställa vänster spindelled fram, bromsskivor bak och bromsok vänster bak.

Då har jag några funderingar. Vars kan man beställa ifrån där man får ut MEST kvalité till billigaste priset?

Och är det värt smälla på ventilerade skivor? Hur mycket dyrare får man räkna med då?

Tack för svar!
Har beställt ett flertal gånger från Spareto.se som är baserat i Estland. Hela upplevelsen har varit mycket bra, med bra komponenter till mycket fördelaktiga priser, i alla fall om man jämför med svenska priser. Paketen jag har fått, och då levererade till dörren, har varit välpaketerade som utan problem har stått mot fraktbolagens hantering. Enligt mig bra kundservice som svarar snabbt på mejl.

Autopartsmarket.eu har jag även handlat från, detta baserat i Lettland. På många delar billigare än Spareto, men här är det däremot hög risk för fraktskador. Paketeringen är undermålig, vilket gör att produktkartonger skadas när de löst flyger omkring.

Bägge har dock levererat inom rimlig tid på ungefär fem dagar, upp mot en vecka.

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]