Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kör en Volvo S40 av 98 årsmodell. Var och köpte nya torkarblad på Biltema. Slarvade lite vid bytet varpå vi tappade ena och stannade till för att sätta på det gamla.

När vi startade så hängde sig spolarvätskan samtidigt som det inte gick att stänga av torkarna (jag förstår givetvis att det inte har med torkarbladen att göra). 4 liter spolarvätska flödade ut innan säkringen hittades.

För att kunna köra vidare kopplade jag bort vänstra strålkastarmotorn genom kontakten invid själva strålkastaren varpå allt fungerade igen. Har provat att koppla in den varpå felet återkommer.

Frågan är vart detta fel ligger? Ligger det i själva torkarmotorn, spolarvätskepumpen eller någon annan stans? Jag har Haynes bok så det går bra att säga vad som behöver bytas så ordnar jag nog detta på egen hand.

(kan verkligen rekommendera Biltemas nya flata torkarblad av samma modell som levereras till nya bilar, väsentligt tystare och bättre och dessutom väldigt billiga, någon sa att dessa kostar 700 kr st till Audi att jämföra med 89 kr på Biltema)

Hoppas någon vet var i felet består. Vill ogärna byta strålkastarmotor och konstatera att felet är ngt annat.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]