Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jöjjejöjjejöjje
Har en v70 från 2005, Undrar om nån har bra tips för att göra de mer hemtrevlig, tanken är att sova i den(2pers) under en längre resa,

Tonade rutor är självklart.

Kommer bli frågor om varför vi ska sova i bilen.
Man tjänar ett par hundra kronor per dygn. Man slipper hålla på att boka boende och stressa för att hinna dit.
Dessutom är de gratis att parkera i dom flesta parkeringshus mellan 19.00 och 07.00, så perfekt att ställa bilen bland andra bilar i ett parkeringshus
av MickeM
Haha, detta gjorde jag i 20års åldern (-90tal) med en Volvo 360.
Tog ut baksätet och in med en madrass. Solskydd var en isärriven sopsäck över bakluckan och sidofönstren.

En varning!
Jag blev avhyst av polis från en parkering i närheten av småbåtshamnen i Göteborg vid 4 tiden på natten. (Sovande nykter. Inte stökig)
Hon upplyste mig mycket bestämt att det var olagligt att övernatta i fordon på parkering. Även om jag haft en riktig husbil.
Jag lyckades charma henne till en muntlig varning.
Kunde ha blivit böter.

Det jag saknade:
Förvaringsplats. En V70 är förvisso större än en 360, men baksätet behöver ni fälla.
Bra plastback eller nåt som ryms under fällda baksätet tex.
Bra solskydd. Jag tror inte att toning typ solaplexus räcker. Det blir både ljust och varmt.
Vatten. Flaskor funkar, men räcker inte så långt med en 2lit PET. Ni kommer bli förvånade över vad det går åt.
Filtar. Det blir kallare än man tror trots sommar. Ni behöver också ha en ruta på en liten skarv.
serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]

Bensinpriser v2

Uh-oh.. Iran stänger Hormozsundet. 20% av v&a[…]

Service Peugeot 107

Köpte en amerikansk (Thinkdiag) som är b[…]