Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arn
hjulinstv70awd07.jpg
hjulinstv70awd07.jpg (1.7 MiB) Visad 505 gånger
Har haft bilen på en fyrhjulsinställning. Jag är tveksam om inställningen blev korrekt. När man tittar på protokollet så ser de summerade värderna vänster + höger, bra ut. Men tittar man på höger bak så är det fortfarande rött.
Är det någon som vet om inställningen är korrekt eller fel? ?:-/
av v70t4y2000
Ser inte ut som att de rört bak överhuvudtaget.
Påpekade du inte värdena när du fick lappen i samband med betalningen ?

Jag hade iallafall sagt "GÖR OM BAK TACK"
Användarvisningsbild
av ThomasT
Finns det något att justera i bakvagnen då? Annars kan man tänka att det är den stora cambern som drar med sig toe vinkeln.

EDIT: Trustvinkeln ligger ju nästan en tiondel off, lossar man subframen och om det går att rucka den så kommer toe ligga inom tolerans.

.
av Arn
v70t4y2000 skrev:Ser inte ut som att de rört bak överhuvudtaget.
Påpekade du inte värdena när du fick lappen i samband med betalningen ?

Jag hade iallafall sagt "GÖR OM BAK TACK"

Första gången jag lämna in bilen så justerade de bakvagnen också (dvs. det var skillnad på värdet bak före mot efter), men en styrled satt fast i framvagnen då som jag var tvungen att bytas innan man kunde göra en "korrekt" hjulinställning. Protokollet är från den sista justeringen.
Svaret som jag fick när jag sa att höger bak värderna var röda var: att det är de totala dvs Total Toe och Trust vinkel som är viktiga är de gröna så är det ok.

Är det så eller är det bara skitsnack?

Mätt tjockleken på bromsskivorna fram, […]

Hej Forumet, Vår XC90 Ursula började kr[…]

Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]