- tor 11 maj 2017, 21:18
Hej!
Jag har en s60 -05 d5.
När jag startar får jag upp meddelandet "ANTI-SLADD TILLFÄLLIGT AVSTÄNGD" i informationsskärmen. Sedan rullar jag iväg med bilen och efter ha kört en liten bit så kommer det upp "ANTI-SLADD SERVICE ERFODRAS" i informationsskärmen.
Var och läste av felkoderna och fick följande:
Broms(ABS(BCM) - Mark 25):
0109 - Kommunikation, CAN bus
A031 - Kommunikation, CAN bus
0111 - Stabilitetskontroll system
0136 - Bromstrycksgivare 1 och 2. Orimlig signal.
0130 - Bromstrycksgivare 1. För låg signal.
A032 - Stabilitetsfunktion, för lång stabilitetsreglering.
Jag tänkte att det var givarna på huvudbromscylinder som var trasiga.Jag testade byta den hela huvudbromscylindern med två nya givare, men samma fel kvarstod efter bytet. Läste av felkoderna efter och det var samma koder som innan. Bilen bromsar bra både innan och efter bytet.
Sitter felet i ABS moduelen??
Eller har ni någon aning om vad felet kan vara och lösning på detta?
Mvh mrwertmo :D
Jag har en s60 -05 d5.
När jag startar får jag upp meddelandet "ANTI-SLADD TILLFÄLLIGT AVSTÄNGD" i informationsskärmen. Sedan rullar jag iväg med bilen och efter ha kört en liten bit så kommer det upp "ANTI-SLADD SERVICE ERFODRAS" i informationsskärmen.
Var och läste av felkoderna och fick följande:
Broms(ABS(BCM) - Mark 25):
0109 - Kommunikation, CAN bus
A031 - Kommunikation, CAN bus
0111 - Stabilitetskontroll system
0136 - Bromstrycksgivare 1 och 2. Orimlig signal.
0130 - Bromstrycksgivare 1. För låg signal.
A032 - Stabilitetsfunktion, för lång stabilitetsreglering.
Jag tänkte att det var givarna på huvudbromscylinder som var trasiga.Jag testade byta den hela huvudbromscylindern med två nya givare, men samma fel kvarstod efter bytet. Läste av felkoderna efter och det var samma koder som innan. Bilen bromsar bra både innan och efter bytet.
Sitter felet i ABS moduelen??
Eller har ni någon aning om vad felet kan vara och lösning på detta?
Mvh mrwertmo :D
- By Jultomten