Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pero02
Undrar om det är någon som kan berätta hur jag får bort kjolarna som sitter under dörrarna. Har oturen med rost i skärmkanter, tänkte försöka laga det under julen. Vill lossa dem på sådant sätt att de kan sättas tillbaka :)

Tacksam för svar. (Bilen är en v40 1.8 -98 med minsta tänkbara utrustning)

Önskar alla en god fortsättning på julen.

/Per
Användarvisningsbild
av Sparkz
Några synliga clips innanför kanten som du drar loss, sen är det bara att dra. Clips går sönder, köp en omgång nya innan du börjar.
av pero02
Tackar för hjälpen.

Blir en tur till volvo så fort helgdagarna är över.
av stiga
Du kanske redan har löst problemet och jag gissar på att det är de långa plastprofilerna som iaf finns på turbomodellerna du menade?

De lossar du genom att släppa på alla skruvar du ser sitta i anslutning till profilerna vid nederkanten på främre och bakre hjulhusen. Sedan tar du exempelvis en hammare och drar ur ett antal svarta plastpluggar som håller profilen på plats. Nästa steg är att skjuta profilen framåt i bilens riktning någon cm - när du gör dettta skall profilen lossna utan att någon plastdetalj behöver gå sönder.

Jag körde efter modellen "dra loss" som sista steg den första gången jag hade loss mina med resultat att flera vita clips gick sönder. Inte allt för kul då Volvo tar hutlöst betalt för fästdetaljer i plast...
Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]

AC & kylfläkt

men du såg väll om orginal kartongen va[…]

Med andra ord går inget att justera bak? […]

!!!LÄS PÅ OM AIRBAGSYSTEM FÖRST!!![…]