- tis 14 feb 2017, 16:29
#1149606
Hade bilen på service i förra veckan och igår startade den inte.
Visade sig att batteriet var urladdat, så jag laddade och åkte ändå till Volvo för att kolla med dom och de gjorde då ett batteritest som visade att batteriet var slut.
Det visade sig också att bilen drar c:a 300 mA i "viloläge". Enl teknikern ska den normalt dra 20-40 mA. Alltså drar min 10 ggr så mycket ström.
Jag vill hävda att nåt har hänt i och med servicen. Tex att den nya mjukvaran kan vara orsaken. De har nu bilen på felsökning.
Innan servicen har det inte varit några som helst problem att starta.
Är det nån som varit med om liknande?
Bilen är en V60 D3 2011.
- A
Visade sig att batteriet var urladdat, så jag laddade och åkte ändå till Volvo för att kolla med dom och de gjorde då ett batteritest som visade att batteriet var slut.
Det visade sig också att bilen drar c:a 300 mA i "viloläge". Enl teknikern ska den normalt dra 20-40 mA. Alltså drar min 10 ggr så mycket ström.
Jag vill hävda att nåt har hänt i och med servicen. Tex att den nya mjukvaran kan vara orsaken. De har nu bilen på felsökning.
Innan servicen har det inte varit några som helst problem att starta.
Är det nån som varit med om liknande?
Bilen är en V60 D3 2011.
- A