Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alaeno
Hej,

Jag har en S60,-02, 2,4 gått 8000mil. När man kör på ojämnt underlag tex. över gupp och farthinder så låter det konsitgt från bakvagnen, (bagageutrymmet tycks det som), det klonkar inte utan det låter snarare som att det slår mot något. Ljudet kommer från båda sidorna, men mest från den högra. Ibland hörs det tydligare och ibland är det knappt märkbart. Har kollat alla lösa delar i bagageutrymmet inkl. reservdäcket, domkraft och dyl. och allting verkar sitta fast på sin plats. Jag lät en auktoriserad verkstad felsöka bilen, de hissade upp bilen och kollade underifrån utan att hitta några märkbara fel på delar som tex. krängningshämmare, lämkaramar, busssningar, fjäder. Vad kan det vara? Är det kanske stötdämpare?

MVH/ Eno
Användarvisningsbild
av CarMan
hhar en riktig verksta tittat på bilen utan att säga ens varifrån ljudet kommer så lär ingen här veta.

en riktig verksta bör åtminstånde kunnat ringa in varifrån judet komer, även om dom är osakra på vilken lösning som får tyst på det.

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]