Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag har en Volvo 704 (nej inge stav fel) med en B230E motor. Jag startade bilen och körde iväg och när jag gasade så dog den bara av. Detta hände en gång tidigare den dagen, men den här gången startade den inte igen. Jag har kollat spridarna och de får inge soppa, pumpen går inte när jag slår igång tändningen men den går efter jag har försökt startat motorn. har kollat reläet och jag känner att det klickar. det kommer soppa ur soppafiltret men bara när jag försöker starta bilen. tänkte kolla med er om ni har nån idé på vad felet kan vara.
Jag Googlade på Volvo 704 och fick information att det egentligen är en 760 av tidigare årsmodell, troligtvis från 83-84. Men varför den inte startar får någon annan hjälpa dig med svar. Kanske så enkelt som att förpumpen i tanken som är kass? Prova tanka fullt så huvudpumpen under bilen inte behöver jobba så hårt, och se om det hjälper.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]