Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Skruvhjälpen ger Stefan titeln Årets hedersknyffel

Bild

Stefan Stolt på Bilbolaget i Östersund har blivit nominerad till Årets Hedersknyffel för sin hjälpande insats.
Det var en förvånad men glad Stefan Stolt som tog emot ÖP:s tårta.
- Det här var oväntat. Det känns roligt att bli uppskattad, säger han.
- Han tog sig tid utan att jag bad honom och hjälpte en stackars kund som har tummen mitt i handen när det gäller mekaniska grejer, säger Urban Råberg, som står bakom nomineringen.
Urban Råberg berättar att han skulle ha fem skruvar till baksätet i bilen. Bilbolaget hade inte delarna hemma utan var tvungen att beställa hem dem.
- Men jag fick fel skruvar. Då tog Stefan sig tid och kollade upp vad som var fel och det visade sig att det inte var skruvar utan pluggar som fattades. Han beställde nya delar som kom redan dagen därpå. Jag tror till och med att han avslutade sin lunch tidigare för att sätta dit pluggarna åt mig, säger Urban Råberg.
Stefan Stolt har aldrig tidigare på grund av sin arbetsinsats fått en tårta av någon kund.
- Det här var egentligen ett verkstadsjobb och ingår inte i mina arbetsuppgifter. Men jag tycker att ibland att det är bättre att hjälpa kunden än att de ska behöva vänta och boka tid på verkstaden, säger han.
- Det han gjorde var oerhört värdefullt, säger Urban Råberg.
Johanna Svensson
Användarvisningsbild
av C.W.
Bra Loner.
Vi borde verkligen ha en tråd med beröm till Volvo verkstäder.
Annars brukar det bara skrivas negativa saker, men jag tycker man måste lyfta fram det possitiva ochså.

Som sagt, bra initiativ! :-)-)
av jbl
Absolut så behöver även dom beröm.

Jag är mycket nöjd med Upplandsmotor i Uppsala. :D
av OC-RA
Jag har haft samma tekniker på Rejmes i Norrköping sedan 1996 , (David Axinder) och har aldrig haft något att anmärka på. Det låter otroligt men är faktiskt sant. Jag räknade ut att mina bilar gått ca50,000 mil på den tiden så det blir ju några servicar. Vad livet vore skönt om alla hantverkare vore som honom.
av kaffe_koppen
När jag sommarjobbade på en verkstad som pysslar med bilelektronik, AC-system, thermo king osv. hände det faktiskt vid två tillfällen att kunder kom med tårta. Blev lite paff att kunder kommer med tårta när det hade dugit med betalningen, men det var ju inget vi tacka nej till
av haxpet
Jag måste nog säga att "min" volvo verkstad är nog också helt ok. Dom har alltid fullbokat, och ska man ha en verkstadstid så får man ofta vänta två veckor. Men jag har sällan haft det problemet, när jag kommer in så hittar alltid verkmästaren lite tid samma dag eller dagen efter i fall det behös läsas lite felkoder eller något annat som måste lagas. Och jag har inte betalt något för den servicen. Det är service :)

Hoppas det håller i sej.

Kolla att inte kolvarna har rostat fast i oken... […]

Om du kör lite, säljer din bil, och bara[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det så men på någ[…]

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]