- lör 16 apr 2016, 21:34
Hej,
Första inlägget och valde detta forum för det verkar vara mest fart här..
Sitter med ett dilemma :) Kan antingen köpa:
110 000:- (bilhandlare)
V70 -12 18800 mil Momentum
Tjejkörd och i mycket fint skick
Fullservad på märkesverkstad
Drag
eller
115 000:- (från bekant)
Passat Variant BMT 140HK -12 8000 mil
Dragpaket
Fullservad.
Jag vill egentligen ha Volvon då jag tycker den är bekvämare och jag är väldigt förtjust i dieselvärmaren, City safety men även inbyggd blåtand vilket saknas i Passaten MEN passaten är det betydligt bättre köpet då jag får köpa den till inbytespriset av en bekant som ska skaffa förmånsbil istället.
Räknar jag på ett ägande på 5 år försvinner dock mer eller mindre allt av fördelen med det bättre priset på pasaten MEN hur ska jag räkna med reparationskostnader? För visst måste jag räkna med betydligt mer sådana på Volvon?
Som ni hör är ekonomin viktig för mig, många skulle säkert bara välja den bil de vill ha och sedan är det bra med det men jag vill att pengarna ska räcka till mer än bilar :)
Tips och tankar kring hur man kan resonera tas tacksamt emot.
,Olle
Första inlägget och valde detta forum för det verkar vara mest fart här..
Sitter med ett dilemma :) Kan antingen köpa:
110 000:- (bilhandlare)
V70 -12 18800 mil Momentum
Tjejkörd och i mycket fint skick
Fullservad på märkesverkstad
Drag
eller
115 000:- (från bekant)
Passat Variant BMT 140HK -12 8000 mil
Dragpaket
Fullservad.
Jag vill egentligen ha Volvon då jag tycker den är bekvämare och jag är väldigt förtjust i dieselvärmaren, City safety men även inbyggd blåtand vilket saknas i Passaten MEN passaten är det betydligt bättre köpet då jag får köpa den till inbytespriset av en bekant som ska skaffa förmånsbil istället.
Räknar jag på ett ägande på 5 år försvinner dock mer eller mindre allt av fördelen med det bättre priset på pasaten MEN hur ska jag räkna med reparationskostnader? För visst måste jag räkna med betydligt mer sådana på Volvon?
Som ni hör är ekonomin viktig för mig, många skulle säkert bara välja den bil de vill ha och sedan är det bra med det men jag vill att pengarna ska räcka till mer än bilar :)
Tips och tankar kring hur man kan resonera tas tacksamt emot.
,Olle
- By Bent