Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Nian
Hej

Har hittat en större bil då vi är för många i familjen för vår V70.

Bilen vi kikat på kostar inte alls lika mycket som vår V70 och vi ska då är tanken byta in den och få en slant emellan.
Vad är era erfarenheter av detta? Brukar man få ett skäligt erbjudande, förstår ju självklart att man inte kommer få lika mycket som om man säljer den privat men har inte riktigt tid att vänta på till eller om jag får den såld privat då vi är i stort behov av den större bilen nu.

Bilen jag ska byta in är i allafall en V70 T4F MY12 Ocean Race som gått 4300 mil. Bilen vi eventuellt ska köpa kostar 108000.
av Lövet
Bilhandlare brukar ogilla den typen av affärer och bjuda dåligt.

Mitt tips är att auktionera iväg din bil först på KVD och sedan köpa den bil du vill ha.
av KrilleW
Min erfarenhet är att det inte gör någon större skillnad. Handlaren gör ju dels en vinst på bilen du köper från dom och de kommer även göra en vinst på din gamla bil när de säljer den. Är bilen du köper en "udda fågel" så byter ju handlaren gärna trots att din bil är dyrare. En V70 är ju inte direkt svårsåld
av Malmstroem
Jag skulle gjort som Lövet föreslår.

Det är en enkel lösning som med stor sannolikhet ger bäst ekonomiskt resultat för dig.

Handlaren tar säkert emot din bil -- men eftersom han sedan ska sälja med vinst så betalar han troligtvis sämre.

Jag provade att dra en ny jordkabel men det funger[…]

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]