- lör 30 jan 2016, 22:08
#1043514
Sista månaden har blivit svårare att få in i ettan.
Står vid rödljus och det är svårt att få in ettan när jag trampar in kopplingen. För vxl väljaren mot ettan, svårt att få in. Sedan för man vxl väljaren mot NEUTRAL och sedan mot ettan, då går det betydligt lättare.
När jag bromsar ned och kommer från exempelvis 5an och skall peta in 2an så märker jag att kuggarna tar i och att spaken flyttar sig med kuggarna.
Lådan är en M47 som har gått ca 18k. Bytte den i fjol, samtidigt som jag bytte kopplingen.
Några ideer?
//Amme
Står vid rödljus och det är svårt att få in ettan när jag trampar in kopplingen. För vxl väljaren mot ettan, svårt att få in. Sedan för man vxl väljaren mot NEUTRAL och sedan mot ettan, då går det betydligt lättare.
När jag bromsar ned och kommer från exempelvis 5an och skall peta in 2an så märker jag att kuggarna tar i och att spaken flyttar sig med kuggarna.
Lådan är en M47 som har gått ca 18k. Bytte den i fjol, samtidigt som jag bytte kopplingen.
Några ideer?
//Amme
Volvo XC70 AWD, D4, 2016, 17500 mil
Volvo 850 AWD 2.5T, Silver -97, ~63000 mil såldes 2018
Volvo 740 GL -88A, blågrön metallic, B230F, ~44000 mil
Paradbil: Volvo 740 GL -87, gråvit (600), B230F, 10200 mil
Volvo 850 AWD 2.5T, Silver -97, ~63000 mil såldes 2018
Volvo 740 GL -88A, blågrön metallic, B230F, ~44000 mil
Paradbil: Volvo 740 GL -87, gråvit (600), B230F, 10200 mil