Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andrelarse
Hej det är så att jag har problem med en V70R -98. Den startar och går på tomgång i ca 20 sekunder sen dör den. Vid minsta gaspådrag så dör den också. Den har ny bränslepump och ett nytt bränslerelä. Jag har även testat med en ny luftmängdsmätare och ett annat gasspjäll utan resultat!
Det finns inga felkoder på den.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok, du skulle nästan behöva att mäta bränsletrycket du kan göra det själv med hjälp av en sådan här http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl ... 000019544/ Det är sitter en ventil på sidan av spridarbryggan som denna passar på men var försiktig när du sätter på den och tar bort den det är minst 3,5 bars bränsleryck om allt är ok.

Går bilen dåligt innan den dör eller bara tvärdör den?
Användarvisningsbild
av andrelarse
Jag har inget bränsletryck, när jag sätter på mätaren så droppar det bara, sen när jag kör jag på starten så händer det nästan inget på mätaren, Max 0,1-0,2 bar
Användarvisningsbild
av DayDreamer
andrelarse skrev:Jag har inget bränsletryck, när jag sätter på mätaren så droppar det bara, sen när jag kör jag på starten så händer det nästan inget på mätaren, Max 0,1-0,2 bar
Ja det är på tok för lågt ska vara runt 3,5bar på tomgång. Hör du om bensinpumpen surrar till när du vrider på tändningen?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Kanske kan vara startspärren som bråkar.... Fast... Då borde den inte gå så länge som 20sek, snarare 2-3sek...

Det du skulle kunna prova är att bygla reläet så pumpen går hela tiden, och se om det blir någon skillnad.
Användarvisningsbild
av andrelarse
Ja jag hör pumpen surrar. En kompis har en riktig bränsletryckmätare vi ska prova med först. Litar inte riktigt på mitt pumpmunstycke
installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]