- mån 11 jan 2016, 19:07
Som rubriken beskriver har jag nyligen bytt fjäderbenslagring. Orsaken var ett tråkigt klapprande ljud vid gupp etc. Inget snack om saken, sätet och lagret var slut. Dessa ersattes av nya delar från SKF samt nedersta varvet fick det extra gummi som volvo förde in efter ett antal år i serieproduktion av P2 plattformen. Glad i hågen över att nu ska det vara slut på klapprandet. Tar bilen dagen efter och till min förvåning låter det ännu jävligare.
Har jag lyckats få ihop delarna felaktigt? Det jag tyckte var lite konstigt var att själva lagringen som fästs i karossen inte var helt fixerad mellan sätet och det övre koniska gummi "locket". Är det korrekt att det inte ska vara det? Har jag fått fel detaljer från Mekonomen?
Idéer mottages gärna innan jag skruvar ner allt igen.
Har jag lyckats få ihop delarna felaktigt? Det jag tyckte var lite konstigt var att själva lagringen som fästs i karossen inte var helt fixerad mellan sätet och det övre koniska gummi "locket". Är det korrekt att det inte ska vara det? Har jag fått fel detaljer från Mekonomen?
Idéer mottages gärna innan jag skruvar ner allt igen.
- By klacken