Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av suvlaki
Min motor i den vänstra backspegeln har börjat krångla lite. Har tar man bort spegeln? Tänkte ta en titt bakom.
av suvlaki
ingen som vet?????
av CANBus
gäller det en XC90..........?, eller en S80 99?
blir väldigt svårt att svara på om man inte anger vilken bil det gäller eller årsmodell..
av suvlaki
hahahahaha.. det glömde jag bort totalt. det är en s60 -02
av suvlaki
ingen som vet? nån måste veta väl??
av Frigge
Du lossar på kåpan på insidan av dörren och lossar 13 mm muttern till backspegeln
av CANBus
..och låter spegeln hänga mot dörren då eller? :lol:
nää jag tolkar det mer som att han vill komma åt motorstyrningen bakom spegelglaset.
jag är ganska säker på att 02:an funkar så att man skjuter glaset utåt från dörren sätt, det sitter i ett spår har jag för mig.
vinkla ut spegeln så bra det går så du kan komma ifrån med glaset när det släpper från spåret.
av Frigge
CANBus skrev:..och låter spegeln hänga mot dörren då eller? :lol:
nää jag tolkar det mer som att han vill komma åt motorstyrningen bakom spegelglaset.
jag är ganska säker på att 02:an funkar så att man skjuter glaset utåt från dörren sätt, det sitter i ett spår har jag för mig.
vinkla ut spegeln så bra det går så du kan komma ifrån med glaset när det släpper från spåret.

Hmmmm.... läste lite dåligt :oops:
Men du har helt rätt CANBus

Hivade upp Teslan på domkraft idag i nå[…]

Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på[…]

VOC strul

Verkar funka igen

Är du säker på att kamremmen inte […]