Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Mitt avgassystem vibbrerar mitt under bilen, så att de skakar i hela bilen.
Men det är bara när den är kal sen går den till sig och samma när man gasar så låter det inte heller nått, bara på tomgången när den är kal detta sker. vad kan det vara för fel? avgasupphängningen kanske va?

Tacksam för svar/Nicklas.
Användarvisningsbild
av ketto
Har du kollat så de inte tar i nånstans?
Hej!

Brukar avfassystemet ta i under bilen? Aldrig hört förut iaf, men kan det va de som är orsaken då, låter lite orimligt tycker jag. Men kan det inte vara nån avgasupphängning då för närt man trycker på gasen så stabiliseras väll systemet och de slutar att vibbrera, bara när den är kall detta sker, inga som helst problem när systemet är varmt. Vad beror det på snälla hjälp mig...

Tacksam för svar/Nicklas. :) :)
Användarvisningsbild
av ankman
Det kan bero på så mycket....
Mitt tips är att åka ner på en GDS-hall och lyft bilen. Ha på dig handskar så du kan trycka, slå, putta på systemet. Någon stans sitter det inte som det ska eller fått en tryckare. Och när den är kall är oxå gummiupphängningen kall och då kan den nå i någonstans.. och när den är varm slakar upphängninen sig lite och det slutar att ta i.. Eller så är det någon som har bytt systemet och drakit åt de i skarvarna utan att justera in det innan och resultatet har blivit att det ligger i spänn.. Och lika där med upphängningarna med varma och kalla..
Men hissa upp bilen och kolla vad som är fel.. Du kan inte tro att det är ett vanligt fel att systemet tar i under på en bil.. Utan de måste ha hänt något..
Som jag har lärt mig brukar jag kolla över allt jag kan och provar att hitta en möjlig orsak.. Och går jag bet då tar jag hjälp.. Så prova att hissa den och leta felet.. Det är inte så svårt .. Kan räcka med att en gummiring ha lossnat..
Lycka till
Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]

Konstigt elfel

Kolla om det finns några aktiva eller lagrad[…]

AC fungerar bara på en sida

AC:n kyler såvitt jag vet (åker P80) a[…]

Jo det är samma på alla 940 men tidiga […]