Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Luthor
Hej!

Har köpt ett par begagnade 17" Orpheusfälgar, killen som hade dem innan har "renoverat" fälgarna genom att måla med en fin pensel på yttre kanten av fälgarna (på grund av kantstötningar). Jag tycker själv att resultatet blev så där, han har till exempel inte använt klarlack över färgen och det syns penseldrag på nära håll. Skulle nu vilja ha tips på hur jag kan göra det bättre. Jag har läst följande tråd i Tips & trix:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=11234

Vad jag nu undrar är om jag kan göra samma sak som i tråden ovan fast jag vill behålla originalfärgen på fälgarna, alltså om det går att köpa "originalfärg" på sprayburk, slipa ner ytterkanterna på fälgarna och sedan spraya med "originalfärg" och klarlack så att fälgen förhoppningsvis blir som ny???

Någon som gjort något liknande, och hur blir resultatet? Tacksam för alla svar och synpunkter jag kan få, även från er som inte gjort detta själva. Jag har bifogat två bilder så ni ser hur det ser ut i dagsläget.

/Lasse

P.S. Har även skickat ett PM till jokenr1 som skapat ovanstående tråd, men hoppas på fler svar här också... D.S.

Bild Bild
KLICKA FÖR STÖRRE BILDER
Användarvisningsbild
av Loner
Luthor skrev:alltså om det går att köpa "originalfärg" på sprayburk, slipa ner ytterkanterna på fälgarna och sedan spraya med "originalfärg" och klarlack så att fälgen förhoppningsvis blir som ny???
Färgkod: 936 (Silver Bright), prata med din lokala volvo ÅF

/L
av Luthor
Loner skrev:
Luthor skrev:alltså om det går att köpa "originalfärg" på sprayburk, slipa ner ytterkanterna på fälgarna och sedan spraya med "originalfärg" och klarlack så att fälgen förhoppningsvis blir som ny???
Färgkod: 936 (Silver Bright), prata med din lokala volvo ÅF

/L
Ok, tackar för det snabba svaret men blir det någon nyansskillnad mellan det område som jag sprayar och klarlackar och den "gamla" färgen som sitter på resten av fälgen?

Detta har börjat hända min v70 -12.. byt[…]

Broms höger fixas aldrig

Det händer att slangarna kletar igen på[…]

Då är det lättare att bara sä[…]

Har åtgärdat den med 556!