- ons 10 dec 2014, 11:23
Bytte batteri förra veckan sedan bilen larmat några gånger för låg batterispänning och att den inte ville köra i gång dieselvärmaren. Samma sak nu i dag igen att när jag backat ur garaget och klev in i bilen så stod medd låg batterispänning och att den inte tänkte köra hjälpvärmaren. Ok om jag låter bilen stå och det är kallt ute och vill köra parkeringsvärmaren.
Men nu skulle väl bara hjälpvärmaren gå in och spetsa. Jag tycker vi har kört tillräckligt långa sräckor för att batteriet inte ska bli på verkaat pga hjälpvärmen. frugan har 4 mil enkel till jobbet det borde räcka. någon mer som upplevt att detta medd kommer lite nu och då?
Fick i samma dag som batteribytet skedde även ett par timmar efter ett lam "nedsatt motorfunktion"
Men nu skulle väl bara hjälpvärmaren gå in och spetsa. Jag tycker vi har kört tillräckligt långa sräckor för att batteriet inte ska bli på verkaat pga hjälpvärmen. frugan har 4 mil enkel till jobbet det borde räcka. någon mer som upplevt att detta medd kommer lite nu och då?
Fick i samma dag som batteribytet skedde även ett par timmar efter ett lam "nedsatt motorfunktion"