Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tugo
#904661
Har kört duett de senaste tjugo åren, men har nu skaffat en 245 som extrabil. Det är en 75:a, ganska rostig. Igår när jag skulle i väg så lossnade växellådsfästet från karossen, mutterstyckena hade rostat loss. En fråga: Vanligtvis rostar ju bilar sönder enligt schema och när växellådsfästet rostat bort är det då färdigt för skroten eller är det en svag punkt som rostar tidigt i bilens naturliga tillbakagång till naturen? Kort sagt är det ens värt att fixa?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
#904662
Eftersom du är den ende som ser bilen i verkligheten är mitt enda råd att gå igenom bilen och utreda rostskadorna. Att det ena eller andra rostar kan bero på så mycket.

Mvh GK

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]