Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tugo
#904661
Har kört duett de senaste tjugo åren, men har nu skaffat en 245 som extrabil. Det är en 75:a, ganska rostig. Igår när jag skulle i väg så lossnade växellådsfästet från karossen, mutterstyckena hade rostat loss. En fråga: Vanligtvis rostar ju bilar sönder enligt schema och när växellådsfästet rostat bort är det då färdigt för skroten eller är det en svag punkt som rostar tidigt i bilens naturliga tillbakagång till naturen? Kort sagt är det ens värt att fixa?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
#904662
Eftersom du är den ende som ser bilen i verkligheten är mitt enda råd att gå igenom bilen och utreda rostskadorna. Att det ena eller andra rostar kan bero på så mycket.

Mvh GK

Härligt projekt - gör bara inte som dit[…]

Glödstift öppen krets

Hmm, det sitter 5v stift i nyare bilar dvs dem kan[…]

Eller öppnar med den fysiska nyckeln o gö[…]

Sitter säkring under ratten till sirenen, n&a[…]