Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är i begrepp att beställa en ny V60, årsmodell 15.

Jag tittar på en Momentum med volvo on call b.la.
Det jag funderar på är följande.

1. I Momentum så ingår HP 5" med bluetooth.
Om man väljer teknikpaketet för 8900kr så blir det en uppgradering till Sensus Connect high performance 7" står det.
Det jag undrar är om det skiljer något mer än att skärmen blir större, skiljer det något på högtalarna och ljudet?
Isåfall, värt det?
Paketet heter "Sensus HP 7"

2. I samma teknikpaketet som nämns i första punkter så ingår ju sensus Connect.
Vad innebär det egentligen?
Att man kan koppla upp skärmen till internet och surfa, men vem kommer göra det?
Kan inte tänka mig att jag skulle surfa på skärmen när bilen står stilla när man har smartphone tillhands hela tiden.
Har jag missat ngt eller känns den helt onödig?

3.
Stylingkit är väldigt snyggt och något jag ska välja.
Men jag är osäker på om jag ska välja silver eller ironstone?
Svårt att se någon större skillnad på bilderna, vad tycker ni?
Kommer välja svart metallic på bilen.

4. Om man beställer både sommardäck och vinterdäck så antar jag att samtliga 8 däck är balanserade och klara när man hämtar ut bilen?
Jag tycker att det är så gräsligt fult när de sätter på fula vikter som syns på fälgarna istället för klistervikter som är gömda, kan man se till att de använder klistervikter uteslutande?
Vem sätter på vikterna, på fabriken eller hos bilhandlaren?
Teknikpaketet ingår väl i Business Edition, så det är ju inte mycket att orda om. Ljudet är samma som i ord High Performance, dvs "mellanljudet". Vill du ha bättre ljud är det Premium Sound som gäller.

Sensus Connect har jag ingen större koll på, men följande länk borde ge dig en del info: http://www.volvocars.com/se/explore/pag ... spx#Sensus

Ska du ha en svart bil hade jag nog valt silver på styling-paketet. Ironstone passar i mitt tyckte bättre till en vit bil eller liknande.
Business edition finns inte valbart när jag tittat på D2 tyvärr.

Så frågorna kvarstår.

Intressant det du sa om stylingkit.
Jag är själv osäker då jag inte sett någon svart bil med vare sig silver eller ironstone styling kit.
Jag har tolkat det som att silver är blank medan ironstone är något mörkare i färgen och matt, korrekt?

Kan du utveckla varför du tycker silver är snyggare?

Det finns ju även terrabronze
Enligt Bygg din Volvo skiljer det enbart ett par tusen mellan en D2 Momentum Your Edition + teknikpkt och en D3 (2-liters 5-cyl 136 hk) Business Edition. Solklart val i min värld.

Styling-kitet är inte så vanligt ute på vägarna, men som jag minns det är det gråa alternativet åt det mattare hållet. Blir rätt trist med svart bil, tycker jag. Då är silver snyggare som syns lite mer. Terrabronze hade jag aldrig valt..

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

Jag håller på att felsöka på[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]

Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]