Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Undercover702
Jag köpte för två månader sedan min första Volvo, 2012 V60 R-design med T3 motorn och är jätte nöjd.
I bilen sitter det 7" high performance infotainment.
Men när jag synkade min telefon till bilen så får jag bara upp halva min telefonbok i bilen... Jag testade att ta bort telefonen i bilen och synkade om den, men problemet kvarstod.
Är det någon som vet om det finns en max begrännsning av kontakter i bílen (har ca 60 kontakter i telefonen) eller någon som varit utsatt för detta problem som har en lösning på detta?

Tack på förhand.

// Christoffer
av Schmoyoho
Vild gissning från min sida men prova importera kontakterna från SIM-kortet, så att de verkligen finns i telefonen. Kanske inte är relevant om du haft mer än en smartphone. Tror det finns någonstans under Inställningar -> Mail, kontakter och *något*, på telefonen. Minns inte exakt.

Annars, prova stänga av och slå på kontaktsynkning till bilen under Inställningar -> Bluetooth -> Pilen bredvid My Volvo Car... om jag minns rätt. Eller bara prova ta bort telefonen i bilen och göra om parningen. Känns som en rimlig felsökning att börja med.
av corzair
Hade liknande problem tidigare då jag hade en app som varnande för typ telefonförsäljare, den lagrade säkert 200nr under en kontakt (namnet på appen) i telefonboken.
Då slutade bilen att synka vid den kontakten, lösningen blev att döpa om den med två öö i början, värt ett försök.
av Undercover702
corzair skrev:Hade liknande problem tidigare då jag hade en app som varnande för typ telefonförsäljare, den lagrade säkert 200nr under en kontakt (namnet på appen) i telefonboken.
Då slutade bilen att synka vid den kontakten, lösningen blev att döpa om den med två öö i början, värt ett försök.
Ha, det hjälpte. Hade truecaller och den hade typ 300 kontakter så nu funkar det perfekt. Tack för hjälpen
Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]