Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ChelseaHansa
Har en XC60 2011 med Premium ljudanläggning och sub.

Varje gång jag startar bilen låter det ett ljud "trr trr" lite svagt men det hörs ändå tydligt. Verkar vara någon som justeras eller kalibreras. Men i helgen har bilen stått, men skulle starta den idag. Det som hände var att det där knorande "trr trr" ljudet inte försvann utan upprepades hela tiden. Jag kunde inte göra något med ljudanläggningen. Kunde inte välja rado (Menyn AM, FM1, FM2 viasdes, men kunde inte gå in i något annat än i AM. Tryckte på Media och fick upp meny och kunde välj mellan USB, och allt det där, men kunde inte gå in i något av dem och välja. Hur jag än gjorde kunde jag inte välja något, och "trr trr" ljudet fortsatte. Stängde av bilen, tog ut nyckeln. Stoppade tillbaka och försökte igen. Men med samma resultat. (Öppnade till och med dörren för det är först då som anläggningen stannar som standard). Testade att stänga av anläggningen helt men det gick inte.

Efter en 4 - 5 försök, så fungerade allt igen. Lustigt nog så det som jag gjorde var att byta mellan trip2 och trip1, men tror inte att det har med saken att göra. Har fungerat sedan hela dagen idag.

Är det någon som har upplevt någon liknande ? Eller vet vad det beror på?
Precis när jag fick bilen och kom hem, så pillade jag en del i menyerna, och fick då meddelandet låg spänning eller vad det nu stod. Pillade kanske 20 min. Då hade ju bilen stått hos bilhandlaren ett tag och jag endast gjort en resa hem på ca 35 min. Har dock inte sett det sedan dess.
Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]