Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dunderdon
Hej
Någon som vet vart man kan köpa adaptern man kan koppla in för att kunna mäta på benen på in och utgångar.
Box (981-3190) och Adapter (981-3195)
Bilagor
image.jpg
image.jpg (364.4 KiB) Visad 327 gånger
av *pettson*
Förmodligen går den att inhandla på volvo. Eller genom att googla efter den för att hitta ett företag.
Minns jag inte fel är det en 60pins.
av NilsO
Jag har gjort en sån till LH 2.4 (740/940). Den består av kontakten från en skrotad bränslebox, motsvarande handske från en skrotad bil, och två kopplingslister ("sockerbitar") emellan där man kan koppla in mätinstrument. Det ser amatörmässigt ut men fungerar bra. Skulle inte hålla på verkstad men jag driver heller ingen verkstad.

Att det fungerar hänger på att det bränslesystemet bara arbetar med signaler som inte är något vidare känsliga för störning, för att uttrycka sig lite slarvigt. Finns det digital kommunikation med andra enheter som på nyare bilar skulle det antagligen inte fungera alls.
av *pettson*
Lucif3r skrev:Äh vadå, en hög stift, kablar och lite uttag, är ju inte så svårt.
Personligen tycker jag det är fruktansvärt besvärligt med den uppsättningen när lite googling berättar för dej att du kan köpa utrustningen komplett för 600spänn i kartong. Frakt tillkommer. Men å andra sidan lägger man ut utrustningen på blocket när man är klar, vips har man fått tillbaka sina 600.
Många är begränsade till att det står volvonummer på sakerna och köper dom bara därifrån. DÅ blir det andra summor än 600..
Användarvisningsbild
av Lucif3r
*pettson* skrev:Personligen tycker jag det är fruktansvärt besvärligt med den uppsättningen när lite googling berättar för dej att du kan köpa utrustningen komplett för 600spänn i kartong. Frakt tillkommer. Men å andra sidan lägger man ut utrustningen på blocket när man är klar, vips har man fått tillbaka sina 600.
Många är begränsade till att det står volvonummer på sakerna och köper dom bara därifrån. DÅ blir det andra summor än 600..
Jo det är klart. Men jag iaf tycker det är skoj att bygga egna saker ;-//
Men det är klart, 600kr är ju inte mycket att bråka om :)

NilsO skrev:Att det fungerar hänger på att det bränslesystemet bara arbetar med signaler som inte är något vidare känsliga för störning, för att uttrycka sig lite slarvigt. Finns det digital kommunikation med andra enheter som på nyare bilar skulle det antagligen inte fungera alls.

Det går att lösa med lämpliga kondensantorer och några lämpliga pull-up motstånd :)

Idag har den fått köra släp fö[…]

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]