Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edling
Hög tid för att byta upp sig från min gamla v70 01 som rullat ca 30.000 mil
Vi vill ha den nya VEA motorn och har pratat med en handlare idag.
Detta är vad vi ville ha i bilen vilket blev ett pris av 372.000kr inklusive vinterdäck ordinarie priset landar på 385.000kr utan vinter däck.
Är det ett bra pris eller ska man kolla runt mer?

Bild
Bild
av Tjocken
Hm, ja det är ju svårt att säga vad som Är ett rimligt pris, jag köpte nyss en v60 d4 AWD automat, ocean race, business edition PRO, plus vinterdäck, för 32x' så frågan är ju hur hårt du kan pressa din säljare. Jag tog en offert med driver support paketet oxå, då låg den på 33x. Så nog kan du få ner ganska så mycket mera. Dock hade jag aldrig drag.
av JE Jr
Ser ut som en fin bil ni plockat ihop!
En undran bara; är det med mening ni valt 18" men det mjukaste chassiet, Touringchassi?

Om det ryms inom budgeten hade jag även kryssat i detta:

*Uppfällbar bärkassehållare 900:-
*Innerbackspegel, automatisk avbländning 1300:-
(och gärna keyless för 7000:-, det är så otroligt smidigt och skönt, även om jag aldrig trodde det innan jag skaffade det...)
av Tjocken
http://www.blocket.se/vi/54899507.htm

http://www.blocket.se/vi/54899584.htm

Dock är det inte exakt den specen du vill ha, men lek med tanken du skulle köpa den, montera delbart drag och vinterdäck, Max påslag på 20k för det skulle jag tippa, men skulle tro att det räcker med ca 15k. Då är du uppe i 365'. Så nog kan du pressa din säljare mera!
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ser trevligt ut.
Jag hade räknat på en T5 oxå! Samt lagt till paddlar.
Man ska alltid begära in fler offerter.
av Edling
oj stora skillnader, vad har ni för tips på hur man ska "pressa" dem? Givet vis och hämta erbjudande från andra säljare men vad mer kan man göra? :)
HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]

Fortsättning på min gamla tråd me[…]

Få fart på styrservon

Funkade inte